Obecnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela powierzenia części zadań innym podmiotom. Dotyczy to zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka posiada na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by fachowo takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale również każdy plan działania konstruują od zera. Nie inaczej jest w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie także cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są także regularne konsultacje z reprezentantami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i inne w atrakcyjny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez fachowców z branży marketingu. Materiały drukowane – koncepcja, projekt, opracowanie graficzne, produkcja. Można więc konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach firmy, tak w wymiarze materialnym, jak i planów ogólnych.